Bosan

Ari ni aku ke KWSP..menyelesaikan masalah aku yg dah sekian lama tertunggak..macam2 kertas yg derang ni mintak...8pagi aku dah terpacak kt depan KWSP tu...bila bagi borang...katanya surat perlantikan aku tkde....aku patah balik ke opis.. [dalam hati dah nyumpah seranah pelbagai]..kena plak tepon HQ..kena tunggu derang fax...leceh ler..
dah tu plak partner aku ni kerek semacam je..bgtau yg aku kena isi borang cuti halfday sbb masa tu dah lepas pkl 10...kiranya dr 7.30 aku masuk kije smpai pkl 10 tu aku tkde...kena la amek cuti sbb menguruskan hal peribadi.. tu yg buat aku bengang tu...mementang ler kite ni kuli..pelbagai arahan kite kena ikut...kalo derang tu..kuar dr pkl 10 pagi smpai ke time lunch tk balik², tkpe la plak...choiihh.... ni la dia org melayu...
berbalik pada KWSP tadi...bila aku dh dapat surat perlantikan..aku kena jumpa pengarah plak..nak mintak pengesahan dia..nak jumpa pengarah ni aku segan sket..sbb dia ni lain dr yg lain..tegas!! ..tp apakan daya...aku ke KWSP semula...amek nombor, beratur,...tungguu....bila dah depan kaunter..sekali dia kata.. 'mana buku bank ngn salinan potostat?'...bengong!!!!..tadi tk cakap pon nak buku bank.. *&%^##@%&**..
nak dimaki..sib baik aku anggun ari ni...terpaksa ler patah balik opis..amek buku bank...dan antar...utk menda ni je..aku rugi masa 5jam..kerja berlambak tertangguh...perut lapar...
hai la nasib...smpai je opis..aku terus gi kantin..isi perut dulu...dan skang ni..aku depan pc..buat blog dulu..baru siapkan kije aku...huhuuhu..

jumpa lain kali eh..!!

3 comments:

Miss Reen said...

takkan masa ko anto borang tuh..ko tak perasan aper dier mintak weh...
selalu bab tak lengkap tuh yg membuatkan permohonan ko tuh lambat..
aku memati ingat ko dah dapat..
muekekeke..roper2nye sangkut daaa...

Zura said...

kt dalam tu dia tulis nak ic sama surat pengesahan lantikan aje la...
mana de kata nak buku bank, salinan buku bank, surat perlantikan sme..
aku tanya dah kat dia..katanya org kt kaunter tu..ni cara baru derang nak proses...
nak kata pe laie..
sbb member aku yg amek taun lepas..tkde pon kena buat sme tu..

:P

13may said...

keh keh keh :D

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails