Camping di Kaki Bukit Larut

Rasa mcm dah lama aku tk menulis apa² dlm blog kecil ni.. maklumla..aku juga bz.. hihihihi..start dari awal june.. smpai skang.. setiap minggu dipenuhi dengan pelbagai program.. baik dengan keluarga ataupon bersama teman tapi mesra..

gaya seorang perenang..
huhuhuhuhu..

sesi berkayak


bersama rakan-rakan satu batch kemasukan tahun 2003

semua peserta di Kaki Bukit Larut




Ok...aku mulakan pada awal bulan June.. sesi camping di Kaki Bukit Larut dengan Kesatuan Pembantu-pembantu makmal dan Gred-gred Bersekutu.. semuanya ada rakan sekerja.. baik yg senior atau yg junior.. bermula pada petang kamis...sesampainye di tapak perkhemahan...aku agak sedikit terperanjat sbb... mmg BENAR kami akan tido dalm KHEMAH... oh NO!!.. sesatunye perkara yg paling nk dielak sekali la.... hahahhahaha!!!.Selama ni aku pergi...depa sme buat dlm hotel.. kali ni aje lain dari yg lain..



Start je nk pasang kemah..sekali hujan rerintik manje turun...adey la.. sure korang bleh bayangkan... BERKEMAH DALAM HUJAN.. takpe..takpe..hidup mesti cekal.. selepas tu sesiap utk perasmian selepas isya' dan... jeng jeng jeng.... malamnye ada Jungle Tracking. dan paling best ialah dalam HUTAN.. amek ko..nk sngt pegi kan....

Beratur ramai-ramai dlm nombor...dan tunggu utk dipanggil.. nombor aku agak jauh kebelakang..so..agak lama la menunggu.... sesedar dh pkl 2 pagi ko...dan aku masih blom lagi dipanggil..Tetiba.. no 36! gabra aku dah...gabra..gabra.... cuak sebenarnya.. sbb aku perlu masuk ke dalam hutan itu hanya berpegang pada seutas tali yg halus.. tanpa lampu suluh... dan sorang-
sorang.. korang bayangkan...gelap weh.... meraba-raba aku...pegang pada tali tu...dan berpandukan cahaya bulan..yg malap..tp akhirnya aku berjaya melepasi dugaan itu..walaupon ada la dua tiga ekor pacat ke lintah dlm kasut aku tu..
Keesokkannya pagi aktiviti riadah dan juga meeting dimulakan.. Petang ada acara yg best..iaitu berkayak dan juga River Crossing.. banyak juga pengalamaan yg dapat aku pelajari dari mereka ni.. {mereka tu adalah fasilitator yg incharge dlm perkehmahan dan juga jungle tracking}.

Yang aku pasti pada sewaktu kami semua melawat hutan bakau.. lutut aku mmg sngt sakit..dah tk mampu nk berdiri lelama..longgar weh.. nk makan mee udang pon...rasa cam tkde je selera...tp sebab dh bayar kan..balun je la...


ni pula selepas makan mee udang dan melawat ladang bakau..kami dibawa menaiki bot menyusuri sungai gHutan Paya Laut Matang..naik bot yg dah uzur.. hahahahha,..risau je aku bot tu karam..



No comments:

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails