Gigi

Aku rasa uda dekat 2minggu aku menahan sakit gigi... so far sakitnye hanyalah denyut² manja..tp malam kelmarin denyut² manja tu dah bertukar menjadi denyut² ganas .......arrggghhh....tensen aku dibuatnye..
so semalam pepagi aku pegi le ke klinik gigi bangsar.. beratur lama..sblom nomborku dipanggil..

"104" tu dia nombor ku dipanggil.

sekali pambantu doktor tu panggil.. aku pon ngn semangat berkobar² pon pegi la...dan terus baring di atas kusi sambil mengadap lampu.

"gigi mana yg sakit?" tanya doktor benggali tu.

"gigi geraham atas, ujung sekali kot" kata ku.

Doktor benggali tu pon ketuk² la gigi² geraham yg aku ada..smpai di penghujung..dia ketuk...arrgghhh..aku dh rasa perit..

"kalo camtu kita cabot je la.. ok tak?" tanya doktor tu.

"ok aje doktor.. saya pon dh tk tahan sakit ni" jawabku.

Doktor tu pon menyediakan peralatan.. First dia cucuk gusi aku kasi kebas 4kali cucuk plak tu..dah tu dia soh duk luar...tunggu hingga gigi tu bebetul kebas.

Dlm masa 10minit..aku dipanggil masuk..aku tenguk segala screwdrivers yg ada...spanar..kecut gak perut aku ni..

"ok..kita mula skang yer.." kata doktor.

"ok" jawabku. (dlm hati dah resah gelisah)

Bila doktor tu cuba cabut aje..aku dah terasa peritnye..seolah² kulitku ditarik a.k.a dikoyak tanpa ada rasa kesan bius!! warghghhhhh... aku jeritla ..apa lagi...

"tamo doktor..tamo doktor" aku jerit.

Heran doktor tu tenguk aku... dan dia cucuk 4kali ubat bius lagi..Kesudahannya aku ttp merasa sakit..dan tanpa segan silu..aku menangis di depan doktor benggali tu..

"saya tknak cabut gigi doktor. saya nak balik " itu je ayat yg mampu aku ingat sblom aku kuar dr bilik doktor tu.

Laki ku tercengang je tenguk aku kuar dari bilik doktor gigi ngn penuh juraian air mata.. aku tau dlm hati mesti dia gelakkan aku..ampehnye gigi..

Bila aku pikir² kan balik last aku cabut gigi masa darjah dua yakni 20taun yg dulu.... perghhh...patut la aku takut gile..hahhahahahahhhahhahah

Dan for sure ada le dua tiga member aku ni akan GELAKkan aku bagai nak gile sbb lari dari doktor gigi..huhuhuhu..ampeh korang..!!

p/s: pape pon aku kena gak bersedia..minggu depan kena gak cabut gigi.. :(

~I Am Not Alone, I Love My Friends~

5 comments:

Miss Reen said...

hahahahahaha
camner ko bole takot?
aku relax je cabut gg

Zura said...

ko memang ler... ko tk berada dlm situasiku..
kalo ko rasa apa yg aku rasa...uuuwaaaa.... :(
sumpah makcik tkmo cabut gigi tau!~

@xiM said...

cabut gigi??

aku pun TAKNAK!!!azab wooo...

Zura said...

tuh le axim.. rasa fobia pon ada dh skang ni nak cabot gigi...huhuhuhu..

hUmmY said...

hahahahahahaha!

gile dasat 4 kali bius pon saket lg!

bebetol kebal mulot kakak!

:))

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails