Kampungku

Sapa kata aku tkde kampung? cuma jarang balik aje.. bukan jauh mana pon..setakat kuala selangor tu aje..huhuhuhu.. akhirnya last sunday aku smpai jugak kt kampung aku ni...jenguk mak sedara.. wah...dah berubah dah sket rumah kampung ni.. halaman yg dulu penuh ngn pokok koko, pokok rambutan, pokok sukun..sume dah tade.. tinggal pokok pelam aje.. :(

Ada projek baru derang buat.. tanam buah naga, bela ikan keli, ikan talapia.. perghh... rajin usaha sungguh derang ni... ni yg aku ter'sedar' sekejap.. kalo duk lepak kt kampung ni sekali sesekala pon besh gak kan!!. asyik menghadap hiruk pikuk kota a.k.a bandaraya... mau biol rasanya..


ni la dia antara pokok pelam yg masih ada..masih lagi rendang dan banyak buahnya..


eeii...tingginye.. tk gayat ke derang ni?


sakan dia bergayut eh!


ai dik..tinggi tu aje ke mampu di panjat?

Rendu aku ngn suasana kampung... beraya kat kampung.. mengada² bersama 'wan' kt kampung (terkenang waktu zaman budak dulu ).. ada je aktiviti nk dibuat setiap hari..kadang² bila bercerita balik ngn kazen² memasing terkenang kenangan lama..time ada je 'projek' tk senonoh yg kitorang buat.. hehehehe..

~cemana nak putar balik masa supaya bleh kembali ke zaman dulu eh?

3 comments:

Miss Reen said...

syioknye dapat balik kpg!

~vaniLLe~ said...

hey hey hey.... u have been awarded~~!! visit my blog to redeem ur award...

Zura said...

reen: mmg la syiok reen..tp kemeriahan tu dh tkde..mak sedara aku yg ni bisneswomen..bizi memanjang..

vanille: thanks!~

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails