Ahad di Aquaria

Hari ahad yg lepas suamiku merancang utk pegi ke Aquaria..sebenarnya perancangan ni dh lama dibuat..cuma bila tiba waktunya.. ada aje halangannye.. so bila dpt peluang camni... hahhahahhahaah!!!!.... Memula kitorang breakfast kat Mahbub..port biasa la.. di damansara damai.. Lapar betul anak2 aku ni. mcm abang tu selamba aje songlap megi goreng ayahnye..
wat muka tk bersalah aje.. yg adik plak tetap dengan milo aisnye.. tkan berubah!! yg aku peliknye... setakat minum air je la...nk soh dia makan roti canai? nasi lemak? roti bakar? kirim salam la....

sedap agaknye megi goreng mamak ni..
tk pedas dan penuh lemak berkrim..
selamba aje kunyah..


yang ni plak tetap ngn milo ais nye..
tetap tkmo makan..
cemana nk buat eh?

setibanya di KLCC..
memasing terkedu tenguk kepadatan orang di KLCC..
sempoi je anak2 aku ni..

agak gelap jugak eh Aquaria ni..
malap aje tempatnye..
anak-anak aku dh cuak nk masuk..


anak kedua aku si zuhairi tu mmg tkde dlm beberapa gambar..sbb dia merajuk!!
asik ajak balik aje..
takut agaknya tenguk ikan dalam tu besar-besar.

dua tiga jenis ikan yg choooommmmeeeelllllllll..


tenguk la anak2 aku...memasing duk berkepit kt peha...
takut kata mereka...
gelap gak dlm terowong ni..
bila dh kuar je dari Aquaria... aku terus ajak suamiku pegi makan minum...lapar weh.. penat jalan kaki...tk bawak air plak tu.. sian anak2 aku ni...memasing muka kelat keletihan aje..
bila dh dapat air...zafran sekali minum abeh secawan air soya tu... adui....haus sngt la tu..
gaya seorang budak enssem yg hauskan air soya..
hik hik hik..

Pendek kata memang best dan puas hati la dapat menjejak kaki ke Aquaria tu.. at least ada jugak menda berfaedah yg dapat aku buat bersama familyku.. dapat jugak aku kenalkan derang ngn spesis ikan yg jarang kite tenguk kt luar... cuma...kerenah derang je la... mungkin takut...ngn suasana kt dalam tu...sbb tu memasing agak kelam kabut... huhuhuu.. tkpela..
Agenda lepas ni.. sama ada Bird Park or Petrosains KLCC. .. Insyaallah..

2 comments:

Miss Reen said...

sian anak2 ko..takot gelap ek

Zura said...

tuh le psl..
sian plak aku tenguk..
tp nak kan derang tnguk sme tu..
aku paksa gak masuk..
hahahahah!!

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails