seharian aku bersendiri

aku rasa dah dekat dua minggu aku berada di melaka neh...bermacam macam pengalaman, dugaan, cabaran yg aku tempuhi demi nak menolong seorang kawan... tp tkpelah...dari aku duk kat kaunter aku masuk ke dapur..rerasa duk dapur lagi rilex..tenang fikiran sket..iyelah..kat luar tu kalo kastemer nye melayu ok gak ler...dapat pak arab... pak negro.. minah kazastan..mau berbelit lidah aku melayan derang neh...ada satu mamat arab tu lagi besh..ingat kalo dia ngurat pompan melayu...dia bleh dapat la? chait...jauh panggang dari api...jgn dia ingat yg pompan melayu ni senang dipujuk!! last2 kitoang malas nak layan...ilang dah kemesraan terhadap kastemer kalo dpt kastemer camni..

so aku pon berpindah...aku soh minah anggun tu jaga kaunter..tp sengal gak weh..minah anggun kan...buat kije pon nak control ayu..lembab!!...tapi aku tk peduli..biarlah aku duk di dapur menolong iskandar ngn mustain memasak...mencabar gak....tolong kopek2 bawang ke..potong2 sayur ke..apa ke..kalo datang satu dua pesanan..boleh le aku ingat...ni sekali datang dr sepuluh orang..huhuhuhhu...sadis weh...nak tk nak aku kena gak le belajar..menjadi seorang pengingat..hihihih..tk pernah seh pakai apron duk dapur...rasa cam comel plak aku pakai apron neh..nnt di blog yg lain aku tunjukkan gambo aku pakai apron eh..hihihihi...ngn is dan ain ni aku bleh ngam satu kepala..derang ni besh gile pig ar..[ni yg mmbuatkan aku teringat kat kengkawan aku kat kl]. bleh cerita apa sahaja.. tk kira la pape pon...

Dlm bulan pose ni kedai bukak dari 4petang ke 5 pagi..perghhhh..ngantuk jgn cite la..kalo bleh nak tongkat ngn mancis..dah lama aku tongkatkan..tp tkpe..kan aku kata tu kan satu cabaran yg mesti aku pelajari...ada sekali tkde kastemer..aku selambe je port kat sofa...sambil isap shisha..perisa apple..perghhh..nikmat..menda free...bleh ar..hihihhi..syuhh..jgn bgtau bos aku..nnt kena potong gaji..hihihhihi

duk kat sini besh woooooooooooooooo...kalo la aku ni tkde sesapa..dah lama aku duk sini...tenang je rasanya...tk perlu aku nak fikir menda2 yg serabutkan kepala otak aku..sib baik la aku ni dah ada komitment..
ok le semua..aku rasa cukup setakat ni dulu kot..kalo nak diikutkan banyak lagi menda aku nak cite...tp masa dan keadaan tk mengizinkan...ada masa lagi..aku akan letak blog lagi beserta gambar..tu wajib!!

p/s : utk 'kawan' yg ada kat melaka tu.. jgn susahkan fikiran anda ttg aku..aku tk kisah..be cool beb!!apa lah sngt sme2 tu..tk mati pon kan..tp andai kata lah...andai kata kalo aku mati dulu...letak bunga ros merah tau...kaler lain aku tknak..hihhhi..ok guys...chowss...assalamualaikum..

3 comments:

SamWise said...

Waa....happy ko kat sane...smpi dah lupe kiteorg kat kl....:`( tapi xpela...asalkan ko bahagia...ala...ngn pak arab pun xmau ka...nak jugak melayu...adeh..pasni leh la masak untuk aku eh...hehehe kemslm kat semua..leklok kat sane n take care

Miss Reen said...

oik misha
sampai ati ko tinggalkan aku di sini
aku sker melaka..
melaka besh..
ko bahagia ek saner?
makan dap tak?
mesti dap kan...ari2 ko bole makan
jgn luper bawak ole2 dari melaka
aku tgu kepulangan ko

Bunianzz. said...

erm sapa le kawan awak tue yek... tak patut betull.. tapi saya dah tanya kek dia dia mintak maaf bebanyak.. atas alasan keselamatan dia tak dapat menonjolkan diri dia... tapi satu ke dua hari dia akan datang as a customer :)

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails