Pic² raya... yeayy...

..rombongah cik kiah bersama sanak saudara..
..masa ni dah kenyang bedal segala apa yg ada kt rumah mak lang..
..(mak lang-dua dari kiri)..


..ni kazen aku..angah inn..
..aku selalu kompus dia ni ngn abgnye..
..sbb derang ni kembar kan..
..tp tk dapat plak aku nak amek gambo abangnye..
..tah mana pegi tah..


..Muhammad Izz Zuhairi..
..korang bayangkan dia tengah syok berangan tu..
..berangan duk atas kusi dlm kapalterbang..
..tangan tu mcm pegang controller sambil mulut bunyi menembak..
..sabar je la aku kan..
..time camni je aku bleh amek gambo dia ngn sempurna..
..sbb dia tengah berangan..
..so time camni dia bleh duduk tu setempat..

..sngt fanatik ngn Ultraman Tiga..
..sngt fanatik ngn Power Rangers..
..sngt fanatik ngn Ben10..


..Mohammad Izz Zuhairi..
..muka kekenyangan lepas makan mee goreng Wan Uda nye..
..sngt fanatik ngn Ben10..
..sngt fanatik ngn PS2..
..adoyai..

.. for your information dlm keluarga belah bapak aku ni..
..aku adalah cucu pertama kepada Atuk Karim dan Wan Rabiah..
..so anak² aku ada cicit, cucu, anak buah yg pertama dlm keluarga ni..
..selalu kena buli ngn pakcik² sedara dan juga atuk² sedaranya..
..tp tkpe..
..janji sempoi..


..yg ni adalah Pak Ndak Aziz, adik pada bapak aku..
..gelak besar nape tah..
..sonok layan kerenah anak² buah la tu..



..gelagat mak sedara makan² ngn anak buah..
..yg pakai baju biru bertudung biru tu Mak Ndak aku..
..sedondon dia anak beranak taun ni..
..tk lama lagi keluarga ni akan dapat ahli baru..
..anaknya yg kedua si Olan nak kawen penghujung disember ni..
..Insyaallah..


..ni lah Wan Rabiah..
..yg paling cantik, cun, cute, glemer diantara sme yg hadir..
..nenek kesayangan ramai ni..
..sebelahnya tu Yati, sepupu aku..
..anak pada Mak Lang..


.. ni la My Father..
..paling smart bergaya. walaupon sudah berusia..
..sebelahnye tu sepupu aku Azrul..
..Bapak aku duk tanya psl rambutnye tu..
..klasik sngt rupanya..
..kalah rambut anggota Alleycat..


..dari kiri:- My Hubby, Pak Ndak, Pak Lang ngn Olee(my sepupu)..
..dan juga buah hatiku zafran mucuk masam..


..sesi pow duet raya..
..anak kedua aku ni susah nak bersalam..
..nak salam cemana..
..botol susu ngn patung ultraman tk lekang dr tangan..
..takut sngt patung tu hilang..


..ni lah keluarga aku..
..tk besar mana..
..aku pon anak sulung..
..bawah aku adik perempuan Azren (yg pakai baju ceklat)..
..sebelahnya adik ipar aku Amirul SyafiQ..
..bawah Azren, adik lelaki Kamal Izzet (duk atas sofa)..
..bawah dia adik perempuan aku Jasmin (sebelah bapak aku)..


..My sesatu satunye adik lelaki yg ada..
..Kamal Izzet..


..Azren dan Amirul SyafiQ..
..baru kawen April lepas..
..bakal menimang cahaya mata januari next year..


..see betapa meriahnye umah Mak Lang kali ni..
..semua anak buah, mak buah, pak buah serbu..
..serbu segala rendang, ketupat, kuah kacang, kueh raya, kek raya..
..kasi sme licin la..
..bila tenguk balik gambo ni..
..teringat kenangan lelama waktu kami kecik ² dulu..
..tk sangka cepat btol masa berlalu..
..yg pasti derang sme lebih TINGGI dari aku..
..huh!..


..ada sesapa berminat?..

..tahun ni aku sekeluarga pakai tema kaler pink..
..pelbagai jenis pink ada dlm gambo ni..
..bedal aje la..
..janji raya..


..time ni derang bleh gegelak plak..
..patutnye kena cium tangan..muka kena siyes..
..bluweek kt uyin (nama glemer Azren)..


..camni la ghopenye orang sentap..

Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir dan Batin..
..peace mama..


~Life are too short and friends are too few~

2 comments:

nasazfrog... said...

tu la kte pun tergelak gak tgk rambut sepupu awk tuh... musti ayah awk musykil aper la fesyen budak ni kan.. :)

meriah tgk suasana raya di sana..

Zura said...

tu le psl..
nak kata bulat cam rambut alleycats tu..tak gak..
pendek kata segala cicak, lipas masuk dlm rambut tu.. sure tk jumpa jalan keluar..
dia sorang je buat rambut camtu..
pelik bebeno..

:p~

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails