Seharian di PPUM

:Angel08::Font16::Font22::Font31: + :Font13::Font25::Font22::Font14:

Lambat sket entry ni keluar sbb aku tk beberapa sihat dan jugak hati risau mengenangkan tarikh operate anak aku makin dekat.. so far alhamdulillah...tiada apa yg aku takutkan berlaku.. malah zafran juga ceria..


Start dari ari ahad tu aku ngn laki aku dh start demam + selsema..wahh..risau plak aku.. jgn la plak menda ni berjangkit kat anak aku.. kang kena kensel plak operate.. ahad tu aku bawak anak² aku, mak mertua aku jejalan kt Tezco Damansara.. saje je la kan...cuci mata, cuci poket.. hehehhehe... dapat gak la beli Dunkin donut beli 6 ketul percuma tiga ketul dgn harga rm13.70.. hahahaa.. so tetengah malam tu start la anak sulung ku ini berpuasa.


So pagi² semua dh bangun pagi. siap mandi air panas lagik tau.. berus gigi.. anak sulung aku siap merungut sbb kena bangun awal pagi pastu kena mandi plak..selalunya pkl 10 baru nk mandi kan..

Tenguk la muka ceria dia pakai baju kanak² ngn tutup kepala tu.. kiut kan?? smpai ada nurse yg kata.. "alahai kiutnya budak pompan ni"... whaattt????? pompan? adoyai...pecah perut kitoang gelak..teringat plak masa memula mengandungkan zafran ni.. punya la teringin cucu perempuan smpai kan nenek dan nenek sedaranya beli kelengkapan bewarna merah jambu!!
Hahahahahaha...sabar je kan.. sekali yg kuar ada telor ngn batang berjuntai... haaa... amek ko!!!

ni gambo anak aku si zafran ngn nenek kesayangannya merangkap mak mertua aku la.. aku tkbleh nk masuk sbb hati aku tk kuat.. even masa dia kena cucuk pon air mata aku yg meleleh.. ni kan plak nak tenguk dia terbaring atas katil... uuwaaa.....tknak.... biarla nenek yg temankan..

tenguk la...sempat posing hensem lagik kan.. sngt ceria mukanya.. dlm hati aku Tuhan je yg tau betapa resahnye.. muka aku je nampak ceria..gelak²...saje je aku buat ckelakar..amek gambo abang bebanyak pakai baju ni..soh dia posing merata tempat...bagi dia ilang rasa lapar..

tenguk la...pelbagai aksi ada.. tu pon kan..saje je tknak bagi dia ingat psl makan dan minum..
kalo tk asik merengek nk milo...nak air soya.... yg tk blleh blah tu.. siap kata "abang lapar la mama, jum la kita gi beli karipap ngn soya bean, abang haus la". HAHhahahahha..
Masa ni budak² yg masuk sblom dia dh kuar.. memana yg dh sedar tu....adoi....derang punya la melalak....smpai aku plak yg kecut perut dengarnye...risau plak aku kalo anak aku melalak camtu..

Pukul 10.45pagi nurse panggil "mohd Izz Zafran"... adoi...aku dah gigil.. anak aku selamba je pimpin tangan nenek bejalan gi bilik bedah... tik tok tik tok....:White04:dekat setengah jam jugak la.. sempat la aku ngn laki aku gi beli air nescafe ngn beberapa jenis kuih wat lapik perut..
Mak mertua aku dh tak senang duduk...kejap diri...kejap duduk..kejap baca yasin...


Bila pintu tu terbukak..beberapa doktor keluar.. dan nurse tolak katil abang.. aku ngn mak mertua aku terpa dulu...nk tenguk keadaan dia..masih lagi tidur dlm keadaan mengiring.. aku cecepat lari...kan aku kata aku tkbleh nk tenguk..mak metua aku dh soh aku balik ke bilik menunggu..sbb aku nak menangiisssssssssssss.......:Onion09:

Kemudian nurse tu soh kitorang duk dlm bilik menunggu smentara tunggu zafran sedar.. ok la kan..sbb dh nampak muka dia...lega la rasa hati..

Bila dia sedar aje nurse tolak ke katil, soh la dia bangun.. selmba aje dia bangun dari mengiring camtu terus tegak... terus lompat ke katil sebelah dalam keadaan bogel.. aku dh tergamam..isk..tak sakit ke perut tu? pastu anak aku diam aje...tk becakap apa pon..risau dh aku..
nape plak ni kan.. aku, mak metua aku tanya...sepatah haram dia tkmo jawab.. sikit pon tk nak pandang kitoang..last² neneknye kuarkan buku ceita...baru la dia ok...nk senyum...rupanya dia marah...plus takut sbb bila dia tutup mata dia nampak muka nenek... bila bukak mata...yg dia nampak muka nurse... bukan muka kitorang..hahahaha... anak aku pon dh pandai menunjuk perasaan!!
oh ye.. aku tatau cemana nk edit video ni kasik tegak..
ada sesapa ble tolong ajarkan?

Oh ye..aku tau korang mesti tertanya tanya kan apa sebabnya dia dioperate... sebabnya dlm perut dia bersebelahan ngn pusat ada sebiji ketulan daging/lemak aku tatau la menda apa tu..bila tanya kt doktor dia kata menda tu senang dikeluarkan, mcm seketul lemak, bila di pecah mcm ada darah beku yg tk beku.. hahahahha... cemana nak describe tu?.. nanti la..sebulan akan datang s=5/2 sehari selepas besday dia, dia ada apoiment ngn doktor laie.. masa tu nnt result apakah benda itu akan keluar... tunggu la yer..

5 comments:

Ezna said...

Kesian..kecik² dh kena operate yek..takpe..utk kebaikan dia gak..klu benda tu membeso n menyakitkan, lg la kesian kat anak ko..alhamdulillah anak ko takde pape..

Zura said...

tu la..alhamdulillah dia dh kembali ceria dan cergas seperti biasa..
harap² dia dh blh pegi sekolah..
tk sabar aku nk hantar anak aku pegi skolah..

ngeee...

Anonymous said...

alamak comelnyer la anak buah aku yg sorang ni..like makngah like zafran la...hihihihih...apapun hope sume berjln ngan lancar..amin

hUmmY said...

comel zafran!

hehehehe!

da sehat da de kakak?

Zura said...

dh sihat la hami..
dah pegi ke PASTI pon..
perutnye luka pon dh baik+kering..
cuma pergerakan terbatas la sket..
tkbleh nk melasak cam biasa..

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails