Bola Sepak

Jumaat lepas bersamaan 15 Mei..aku tidur agak lewat... dahnye bertolak dari rumah aku pkl 3pagi.. mau nye tk lewat...tp aku gagahkan juga. sbb keesokkannye anak sulung aku si zafran tu nk lawan bola sepak.. dia awal-awal dh siap pesan kt aku...jgn lupa balik..tenguk dia main bola..dan seperti biasa... aku dan bapaknye..kan sayang pada anak-anak.. gagahkan jugak le 3 pagi drive keta dari damansara damai ke tanjung karang.. sesampainye ada la tk sampai 3jam tidur....dah bangun..siapkan zafran... dia sngt bersemangat..siap bising-bising soh SEMUA bangun dan tenguk dia lawan bola.. ini termasuklah NENEK dia, adik dia [yg mmg paling payah nak bangun], paklong azren dia, kak nadia dia... hahahhahha... amek ko..semua dia suruh bangun.. sib baik auntie kemek dia tkde...kalo tak...mengamuk la auntie kemek dia kena bangun pagi.. hahhahahhahha...

kawan-kawan kelas Zafran
comel-comel belaka dema ni

aku tk penah jejak ke sekolahnye... sbb tu aku mcm teruja nak tau lah bagaimana keadaannye.. so far...alhamdulillah...biarpon nampak mcm serba kekurangan...aku kagum.. sbb cikgu/ustazah dia amatlah bagus.. siap ustazah dia bagitau kt aku...cemana perangai zafran ni kt sekolah.. yg bestnye..siap bagitau kelas tu sunyi kalo zafran tk datang.. ye la..voice zafran tu dah mcm orang dewasa... kuat dan lantang.. bebudak lain aku dengo..alahai...mmg halus je..mcm bebudaknye suara..

ok..kita warm up dulu eh

so..tiba masanya kita ke padang bola..di sawah sempadan tu..mak aiiii..jauhnye masuk ke dalam...ni kalo kali kedua aku pegi...kompem sesat.... boleh la nk dibuat tempat lawan bola sepak dan juga bola jaring...

korang nampak tak ada player yg LAIN dari yg lain???
nampak tak?
nampak?
tk nampak?
aih.. korang ni..

tu yg pakai baju barcelona dan berselipar tu
hahhahahahaa..
sama tinggi je ngn abang-abang yg lain
walhal umurnya baru 4 tahun
tp ada hati nk geng ngn orang yg lebih tua dari umurnya

oh ye.. kita ada dua COACH yg TIDAK BERTAULIAH yer...
diimport dari Taman Damai
tidak dibayar gaji pon
massing-masing menunjukkan cara cemana utk warm up
dan juga cara utk menjaga stamina
supaya tidak pancit

khemah utk ibu bapa dan juga murid-murid..

Coach TIDAK BERTAULIAH


Salah satu rembatan padu dari anak murid

Banyak betul referee tepi padang ni

yang ni plak team-team murid perempuan utk bola jaring
tp aku tk berapa tenguk sngt la
cuma da sorang C @ center
dari PASTI mana aku tk ingat
sngt lincah
badan cenonet aje
tp stamina, kekuatan
cikgu dia pon kalah la..

ni salah satu gambar yg aku paling suka
nampak Zafran {jersi no 7} meenggelecek bola
terus ke pintu gol
hebat sungguh
bangga sungguh aku
aku tau Zafran mmg berminat dengan bola sepak
kemana tumpahnye kuah kari ayam
kalo tak ke nasi dalam pinggan kan???

gambo ni plak masa penalti utk menentukan no 3 atau no 4
dan Zafran berjaya golkan satu jaringan
smpai ada cikgu yg kagum dgn dia

sekali lagi aku berbangga

ekceli bebudak
bukan bleh dipaksa sngt
stamina derang tk mcm org dewasa
Zafran tu boleh la
mmg dh diajar main bola dari kecik
tk mcm bebudak yg lain
so aku tk salahkan derang kalo kalah pon
yg pasti aku nk mereka bergembira

ni la team Zafran
sebenarnya 9orang aje
yg kesepuloh tu anak ke dua aku
hik hik hik
yg mana?
tu duk bertinggung yg tetengah
[perasan le awak tu budak skolah team bola sepak abangnye]

pas main bola..sempena dh janji kalo Zafran gol bola..paklongnye nk belanja makan..so kami pegi le kt Best Choice kt pekan Tanjung Karang tu... sedap jugak la western kt situ.. korang tenguk la Zafran tu...sekali dua straw dia bedal..menunjukkan betapa hausnya dia..

No comments:

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails