Dialog lucu

Selalunya nenek atau Nek cu akan selalu cerita kat aku dan fariz ttg perkembangan anak-anak aku ni.. almaklumla.. aku ni duduk jauh dari anak kesayangan aku.. so apa yg terjadi.. lambat sket la aku tau.. tp tk kisah la..janji kebajikan mereka, makan minum mereka terjaga dan aku tk runsing memikirkan keselamatan mereka sbb aku tau mereka berada di tmpt yg selamat dan dijaga oleh mereka-mereka yg sayang sngt pada anak-anak aku...banyak sngt keluar berita di akhbar ttg kes dera kanak kanak yg menakutkan aku..
So ada la satu dialog yg aku nk kongsi ngn korang sme.. tenguk cara cemana abang menjawab soklan Nekcu yg suka menyakatnya...

Abang: Nek Cu, abang nk bawak adik pegi sekolah abang sekali bleh tak? abang nk adik tenguk abang main bola

Nekcu : sapa nk jaga adik nanti?

Abang : abang la jaga..abang akan pegang tangan adik kekuat

Nekcu : aih..mana boleh.. kan abang kena main bola.. cemana plak abang nk jaga adik????

Abang: ala... kalo camtu abang soh la kawan abang jagakan.. abang soh dia pegang tangan adik..

Nekcu : eh.. bukan ke kawan abang pon main bola??? kalo kawan abang main bola..sapa nk jaga adik???

Sejenak duk memikirkan sesuatu... smbil berkerut-kerut dahi..

Abang : ala..apa susahnya.. NekCu je la jagakan.. abang nk main bola ni.. NekCu jaga eh..

Dia seboleh-boleh nk adiknye ikut dia main bola.. mereka dua ni mmg rapat.. kalo bleh sme menda nk buat sesama..adik zuhairi mmg agak aktif dan suka ikut kepala sendri.. dan selalunya tk menang tangan abang menjaganya..adatlah kalo bergado kan.. mana de adik beradik yg tak bergado.. tp bila malam... yg aku tenguk..dan aku sedar... mereka saling mencari.. pastu berpelok erat...tidur sesama.. seronok je tenguk.. sejuk hati ..

2 comments:

Mohd Ahmad Ferk said...

hahaha!
lawak plak dialog tu..
biasalah budak²..
da rapat tu kemana² mesti skali..
;)

Ezna said...

alaaa comelnyaaaaa..sayu hati aku baca hihi..tak sabar nk tunggu anak2 aku lak gitu..

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails