Nasi Lemak panas-panas!

Korang mesti pernah dan selalu makan nasi lemak kan? nak nak lagi nasi lemak seketul cenonit yg kecik molek tu.. kdg² harganya 60 sen, 70 sen dan ada yg cecah RM1 sebungkus.. Selalu yg pemes kat kl ni... nasi lemak kampung baru bersebelahan padang skolah apetah namanya.. kt situ kalo pegi...walawehhhhhhhhhhh.. rambang mata nk pilih lauk² yg sikit punya la banyak...

Pelbagai jenis lauk.. baik hat goreng...baik hat bersambal.. kalo pegi time balik kerja ke..malam minggu ke..even nk bukak puasa kt sana...time 6.30 ptg tu mmg dah padatttttt.. silap² bukak pose telan air dulu la gayanya.. sbb nk beratur sket nye panjang..

ok² abeh cite psl kampung baru.. kalo sesapa yg tau kat mana Digital Mall... mesti penah dengar Food Court SS223... tak jauh pon dr digital mall tu.. kalo tak silap berdepan dengan Amway nye building.. nasi lemak kat situ..aku kenal dari aku form 5 sampai la aku dh kawen skang ni.. almost 13tahun.. parent aku la yg kenalkan..

korang tenguk nasi lemak dia..cenonet aje.. rega 70 sen... boleh la utk lima enam kali suap dah abeh..tap rasa mmg mabeles.. ada dua jenis.. nasi lemak suri utk sesapa yg sukakan kepedasan.. dan juga nasi lemak yati utk sesapa yg tak tahan pedas... hehehehhehe... aku pon makan sebungkus selalunya tk cukup..kena makan dua bungkus gitu.. hehehhehe..

yg bestnye nasi lemak ni kita bleh mintak dia panas.. atau pon kalo nk yg sejuk..amek je kt atas meja.. dan kalo nk mintak sambal lebih.. mintak aje.. tkde sapa yg nk marah..

kt sini ada pelbagai menu.. dari western food, roti canai, roti sardin, kuey teow goreng.. laksa (mabeles), nasi goreng, burger, otak-otak, sup ekor, sup ayam, mee kari.... bak kata..pelbagai jenis menu ada le...
nak ngn tknak order aje la.. hehehhe..aku suka pegi tmpt camni..sbb dia 24hours on.. tk kira hujan panas...pagi petang.. siang malam.. tetengah malam pon ada..

korang nampak tak telur tu? ada yg sudah direbus.. dan sapa peminat telur separuh masak tu...aku cadangkan korang pegi kat sini..kedai mana korang nk pegi ..tu terpulang pada korang.. tp aku prefer kedai yg pertama sekali.. samada belah kiri atau kanan.. sama aje.. telur separuh masak kt sini la yg aku rasa paling superb dari tmpt yg lain.. tiada tandingan... dan kita bleh mintak kicap tamin..sbb ada kedai guna kicap cair (kicap+air).. yg tu tk besh..

nak nak plak order air...kalo kena ngn gerainye... mmg mabeles la..pekat likat...secukup rasa.. sekali order pasti nk lagi.. wahhh..pomot gitu..tkde plak nescafe ais dlm ni.. aku asyik teringat² aje airnye..

otak-otak mabeles.. selalunye kita tk payah nk order..dia akan letak sebakul otak-otak atas meja kita tanpa disuruh..terpulang la samada kita nk makan atau tak.. tk silap aku satu otak-otak ni dia kira 60sen.. mahal? tah le...tp rasa ok-ok je la...

aku rasa nk pegi makan nasi lemak la petang ni..
*utk adik badikku...bila nk repeat makan kt sini lagi.. meh celen sapa makan paling banyak nasi lemak ni.. hehehehehe..

5 comments:

babymummydaddy said...

wow..marvelous..manalah tmpt ni zura..ina macam kena pi

Zura said...

hahaha..
pi..jgn tk pi...
wajib pi wooo..

shuwen said...

fuhhh sedap nih zura....terus lapar aku tengok zura..!!

Ezna said...

ko ni kan zura sker tau bg aku teringin..hahahaha uncle williams blum sampai lagi, ko dh promote ni lak..huwaaaa comel beno nasik lemak nya..klu laki aku mau 8 bungkus dia sapu hahahaha

Zura said...

hahhhaa..
dokek bebeno ngn tmpt kije aku la..
aku suka..
dari aku skolah smpai la ni aku makan kt sini..
telur separuh masak dia pon mabeles tau..
laksa dia superb..
arghh..
aku nk kena pi la camni..

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails