Wedding at Ipoh


motif apa letak gambo ni?
mana le tau kan..
kot² tk lama lagi kami makan kenduri kat ipoh ni..
mana le tau kan..
hihihihi..

~on the way ke ipoh~
Comel jer kapel ni kan.. ekceli gambo ni aku curi dr blog dia.. gambo yg ada dari kami blom dpt diproses laie.. tunggu la minggu ni..aku proseskan utk tatapan kengkawan ku yg lain.. Ekceli perjalanan ke Ipoh utk menghadiri wedding ini...amatlah memenatkan.. (penat makan sebenarnya).. Kitorang gerak seawal 11pagi (10pagi sepatutnye, tp biasalah janji melayu kan...hihihihih...) dua kereta naik hiway NKVE ke ipoh.. Perjalanan yg ceria sbb kami memasing sngt cantik dan hensem... hahahahha...makan masa hampir dua jam utk ke ipoh...

~posing gedik sementara menunggu sorang lagik kawan kami smpai~

Smpai je kt ipoh... kami menunggu lagi utk sebuah keta... keta epan.. adui.. lambat btol.. ipoh pon bleh jem ke? hihihihi....

Smpai kt kenduri rupanya mereka dah selesai... tkde la sanding² pon...cuma makan beradab aje.. sesampai je kami...perghhh...cam artis la... kelip² lensa kamera sepanjang menuju ke kemah pengantin. (ye ler..kameraman tu pon kawan kami juga)... salam², wish² smbil memberi hadiah dan juga ang pow kami terus gi meja makan.. ye ler... lapar kann... kami pon tkde la amek heavy brekfast sbb tau nk pegi kenduri..kannnn....
~pic ni diambil sebelom kami bertolak dari damansara damai~

Lauk pengantin pon best gak.. tp kami dpt yg hujung² je la.. plus ada lauk yg aku rasa tk pernah plak aku nampak di mana² kenduri kawen...lauk segera ikan kembung masak taucu dan sambal telur rebus... tp mantap beb... bukan selalu dapat makan camtu...dapat panas² lagi...lagik la laju kami makan..
Pastu apa laie...sambung sembang.. amek gambo.. posing sana sini (blom posing ngn pengantin lagi)... posing ngn kamera kengkawan.. ada Canon d80... Canon d80 siap pelbagai lense.. eishh..sme buat aku jeles btol la.. (ada sesapa nk hadiahkan aku kamera dslr tak?)

Sehabisnye bergebang² kt rumah fuad., kami ke rumah shah, mak dia masak mihun sup.. baik punya... tp perut aku penuh..semangkuk je aku bleh layan..tk mcm yg lelain..sme depa belasah..
lepas tu kek ceklat..perghhhh...... aku suka kek ceklat ni..tk berapa manis dan ada ceklat cair atasnya.. bebetul membuatkan aku termimpi² di siang hari..(sib baik jauh ko... kalo dekat..hari² aku order)..

Yeay.. pas makan sme..satu plan nk gi beli buah bali.. ye le..dtg ipoh tk sah le kalo tk beli buah ni kan..
~buah mangga palsu yg menjadi topik hangat perbualan kami~

pastu memasing gerak ke bandar Ipoh.. saje cuci mata tnguk bandar ipoh..dah lama tk jejak kan.. ladies pegi ke Ipoh parade.. yg lelaki pegi main snuker... haaa..mmg elok dan sesuai.. hahaahahahahah... pas shopping mata..

kami makan char kuey teow kt padang Ipoh tu.. bleh tahan la...tp bukan taste aku.. lepak makan minum sesembang sme sambil ditemani oleh beberapa kawan yg mmg penduduk ipoh... smbil amek² gambo.. tau² aje dh pkl 12 tengah malam ko... terus mintak diri nk balik kl.. Otw balik kl pon...rasa cam kelakar aje... sempat lagi benti kt R&R Tapah utk cuci muka dan segarkan mata... pstu behenti lagi kat R&R Ulu Bernam utk minum kopi.. sekali tutup plak... aiseh..jgn tk pecaya...kami MAKAN lagi tau... hahahahhahahaa.... dan menu kami sme berat² plak tu..layan aje..smpai kat rumah pkl 4pagi lebih....dan terus ZZZZzzzzzz.....tk larat weh...

No comments:

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails