Wedding

6 June 2009 .. rasanya dah genap seminggu Annibersary aku yg ke 7 tahun.. alhamdulillah.. semoga berpanjangan ikatan silaturrahim.. rasanya masih terngiang ngiang saat aku mendengar lafaz pernikahan oleh suamiku 7 tahun dulu.. So apa plan korang minggu ni? cuti skolah dh start kan??? so musim orang berkahwin pon dh start la jugakkan..

Seawal pagi sabtu aku dh bangun..menyiapkan anak2 aku.. sbb parent aku nk dtg amek aku kt tanjung karang... senang berkongsi keta..tk payah nk guna banyak2 keta.. payah... so end of discussion aku ssekeluarga naik kereta adik aku aje.. saje je kan..kalo ikut aku...aku nk balik hari aje...senang tk payah nk tumpang tido memana.. tp adik aku dh mendesak....apa nk buat...layan je la..

pengantin perempuan ni adalah kazen aku.. bapaknye ngn mak aku adik beradik.. so kami mmg rapat...tk sangka dia dh sebesar ni...dulu..halus aje... hahhahahhha....dah bleh kawen dah ropenye...aku suka tenguk kaler baju pengantin ni...merah...canntikkkkkk sngt...

aku sampai pon dah tenghari..pengantin pon dh berarak...tkpela...nk buat cemanakan....datang utk makan je la.... hahhahhah...apa lagi...kalo dh berkumpul sedara marakan.. ada je la topik diborakkan.. sesungguhnya aku memang suka berkumpul sedara mara ni.. ni je la masa yg kite leh nk berkumpul kan..selalunya memasing sibuk ngn hal sendrik.. tkpon kalo nk jumpa pon....tima hari raya je la...

yg ni plak gambo selepas majlis berlangsung... masa utk dera pengantin...hahhaha...tkde plak aku tenguk derang ni membasuh kuali periuk belanga..yang aku nampak anak2 aku berlengging tk pakai baju..berpeluh-peluh...adoiiiiiiiiiii....tensen mak ni..
dah macam anak bangla pon ada..eiii....sib baik la rumah orang nak oi... menu mmg superb.. lauk orang kampung...penah ke korang tenguk lauk kenduri ikan pari bakar ngn kuah asam mabeles? masak lemak nangka ngn ikan bilis... ikan masin goreng rangup?.. menu yg biasa di kenduri kawen tu mcm sambal ayam tu dah biasa la...janji perut kenyangggggg.....

ohohohhh...yg ni plak gambar persandingan di kg sekendi, sabak bernam..sebelah pihak lelaki... ekeli aku rasa aku pon dh lupa apa nama pengantin lelaki ni weh....siyes aku lupa... uhuhhhu..almaklumla...tk penah becakap pon.. nnt le...bila da masa aku ingatkan balik eh..


yang penting bergambar sekeluarga tu wajib ada.. hahahahha..meriah weh..kg sekendi bila kami datang... cewah!!!.

akhir kata,


Selamat Pengantin Baru buat Ina dan suami

No comments:

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails