Cemas

Selepas wedding kt paroi tu...aku dan adik aku singgahla kt Jusco Seremban 2.. saje je jalan cuci mata... malas nk melayan hukan lebat.. so mcm biasa la..rutin ke Jusco memang wajib.. masa tengah duk pilih2 baju..usha sana usha sini... mulut aku tk benti menjerit..anak kedua aku ni memang aktif..tersangat aktif..masuk celah baju la dia...menyorok dalam bilik tukar baju la...kejap kejap hilang...kejap kejap belari sana sini..

So masa aku tunggu adik pompan kecik aku tukar baju..aku pegi la usha-usha baju sekeliling.. so belakang aku anak aku si zuhairi...dan belakang dia abangnye si zafran..
Aku mmg konfiden derang ikut aku...tk smpai seminit aku pusing belakang..tenguk zuhairi tkde... hah!!! sudah.. aku pon pusing la keliling smpai panggil nama dia..

Dalam lima mina minit gak le aku pusing kt tempat tu....mmg tkde..aku dh cuak...rasa nk menangis pon ada gak ni.. dlm kepala otak dh memacam fikir.. alahai anak kesayangan aku...pelbagai benda buruk aku fikirkan... last2 aku call adik aku dan suami dia mintak tlg carikkan...

Berpusing la kitoang dlm kawasan Ladies tu.. sekali aku nampak adik aku tarik budak kecik... YA ALLAh....anak aku... aku terus pegi kt zuhairi...tkmo peluk...aku pukul tangan dia... aku marah...aku biarkan aje dia nangis.. Tuhan aje yg tau cemana perasaan aku masa tu.. memandai aje pegi tmpt lain tnpa pengetahuan aku...

Korang nk tau kt mana adik aku jumpa dia?????

Adala satu playground, Dalam kereta mainan, tengah main dengan GEMBIRA.. sakitnye ati aku.,.. bukan dekat jarak tmpt aku kehilangan dia dan playground tu.. cemana dia bleh pegi sesurang... lepas tu aku tk lepaskan tangan dia...biarkan pon dia mintak lepas... abangnye pon sama.. adik tu lari jauh sikit aje... dia mesti kejar sambil taruk baju... pastu mulut bising "itu ari adik ilang..skang ni nk ilang lagi ke?

p/s utk aku dan juga mak yg lain: jgn leka dan awasi anak.. huhuhuhu

2 comments:

nasazfrog... said...

zura kalau dia hilang kat dlm shopping complex tak pe lagi... guard bleh handle... klu dibuatnya merayau kat luar,, haaa sudah... kan..kan..kan..

hUmmY said...

peh! sy pon pnah kot camni!

mase tu adek sy la ilang! mule2 elok main kat sblh!

tibe2 ilang! mmg cam benti jantung kjab! habes 1 shopping mall pusing!

sbaek jumpe pastu! lega x terkata!

even sy mase tu pon kcik lg.. tp still terase gak!

seraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam! camnela ade anak sendri kang! T___T

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails