Makan-makan di Ikan Bakar Pantai Jeram, Kuala Selangor

Lepas je kenduri kawen di Sabak Bernam.. kitoeang terus melepak di Tanjung Karang... sementara menunggu malam sebenarnya.. dah lama aku merancang nk ke tempat ni... baru sekarang semua orang dapat pegi.. masa kami kekecik dulu...selalu gak ke tempat ni... tempatnye kecik aje.. tapi ikan bakar dia mabeles...sambal kicap dia...secukup rasa.. blom campur ketam bercili, tomyam campur.. kerang bakar...tambahan plak ngn tepi laut.. sepoi angin terasa... perghhh..... kalo nk disenaraikan...mmg banyak la...

Agak lama gak aku tk berkunjung ke tempat ni.. sesampai aje... aku dh kagum.. wah..dh besar tempat ni... dah berbumbung.. ada playground.. ada tempat parking kereta... beza sungguh dengan yg dulu.. so apa lagi... order meh order.. meh oder..

Pari bakar dua keping..
bakar secukup rasa..
cukup garamnye..

ikan gegerut masak sambal..
tk berapa menepati selera aku..
tp boleh la..

ketam bercili 5 ekor..
saiz besar dipotong empat..
sempat amek yg ni aje...
yg lain dh merangkak masuk ke pinggan..
hiihihihi..

yg ni spesies karnivor..
tolak batu ngn kayu..
dan juga pinggan plastik dan bekas besi nasi putih tu..
kalo tk abeh sme depa ni telan..

yang ni My belove Father..
time makan pon ada je orang menalipon..
sibuk sungguh..
My mom?
dia sibuk pegang cucu..
hihiihi..



yang comel, kiut, ensem bergaya ni anak kedua aku..
korang nampak tak apa yg dia makan???
sotong goreng? udang goreng tepong???
bukan ye adik -adik..
dia makan tepongnye sahaja..
yg bila kunyah ada bunyi krup krap kruup krapp tu..
dan juga Milo Ais ..
tu aje menu dia..

yang ni plak gelagat adik lelaki aku melayan kerenah anak aku..
pening kepala dia..
ada je menda tk kena..
ada ke anak aku soh asingkan udang dan sotong tu dari tepungnye...
sbb kan dia nak makan HANYA tepung nye sahaja..
huhuhuhu...

yang ni my Love..
muka stim sebab tengah heavy flu..
sian tenguk..
nampak macam tkde selera..
tp penuh gak la pinggan..
ada kulit kerang...kulit ketam..kulit ikan...kulit udang..

yang ni plak budak yg tkbleh makan laie..
dek geram punya pasal..
tu yg dia asik menggigit jari aje..
huhuuhuh...
gilir-gilir orang menjaga dia sementara mak pak dia makan..
terukkan mak pak dia...smpai ati tk kasi dia makan..

ni la aktiviti mereka..
yg abang makan hanyalah kerang bakar ada le 20 ketul dan minum air milo ais..
yg adik makan tepung-tepung dan juga milo ais..
selebihnya kt sini la..
hampeh sungguh..

yang ni adik kecik aku Jasmin..
baru je Form 1..
tp lebih tinggi dari aku..
kerjanya menjaga anak-anak aku..
semasa aku tngah makan..
hahahahaa..

Pendek kata mmg berbaloi la makan kt situ.. makanannya sedap juga.. ada je menu yg aku tk masukkan.. kangkung goreng belacan, kerang bakar.. dua jag fresh oren, se jag air tembikai.. blom masuk nescafe tarik aku..milo ais.. teh tarik... tk sempat nk amek gambo..sme dh habeh..jumlahnya tk smpai dua ratus... berbaloi kan??? huhuuhu..

p/s : yg aku pasti gambo aku mmg tade..sbb aku la yg amek gambo...tade sapa nk amekkan gambo aku.. :((

2 comments:

@xiM said...

saya pun tolak batu ngan kayu jer sumer saya telan..hehe

nasazfrog... said...

mak aiii zura ikan pari itu cukup membuka selera aku.... ikan gegerut tuh ikan ape,,, tak ponah dongar pon sebelum ni...

Cuba korang baca balik post yang ni plak..!!

Related Posts with Thumbnails